Malo drukčije lazanje – više posla nego s običnima, ali isplati se!

Isprobala sam recept iz Prve hrvatske LCHF kuharice s korama od zobenih posija…

Već nekoliko godina smo na LCHF-u, no evo prvi put sam pravila lazanje koje su prilagođene nama. Ispale su odlično, okus je kao kod ‘pravih’, falilo mi je rajčice u umaku, pa ćemo to sljedeći put sigurno ubaciti!  Što se tiče mekinja, da li ćete ih ili nećete konzumirati – na vama je da odlučite, ali ako ih konzumirate u većoj količini, to onda prelazi okvire Paleo – LCHF prehrane.

Evo recepta i postupka pripreme:

Kore:

  • 20 žlica zobenih posija
  • 1 jaje
  • 1 žlica prisillyum praška (ja sam stavila psyllium ljuspice) 
  • malo muškatnog oraščića (naribala, možete staviti i onaj u prahu)
  • sol, papar
  • voda (dodavati odoka da se dobije smjesa malo gušća nego za obične palačinke)
  • 1 žlica masti

Stavite sve sastojke u multipraktik i dobro izmiksajte, a budući da se smjesa koja stoji dok se peku te ‘palačinke’ pomalo zgušnjava zbog djelovanja psylliuma  još sam par puta dodalavala po malo vode da ne bude gusta za pečenje ‘palačinki’. 

Tijesto pecite kao palačinke u tavi, ja sam pekla na masti. Činit će vam se da se smjesa lijepi, no to će biti tako samo dok se ne ispeče do kraja jer kad se to dogodi bez problema će se odvojiti od tave i moći ćete je okrenuti i ispeći s druge strane.

Umak:

  • 500 g mljevene junetine (ja sam stavila miješano pola/pola sa svinjetinom)
  • 1 veći luk
  • 2 češnja češnjaka
  • 1 klinčić (to nisam stavila, klinčić volim jedino u kuhanom vinu)
  • 1 dcl crnog vina
  • sol, papar

Na masti dinstajte luk i češnjak skupa s klinčićem. Dodajte meso. Kad voda ispari dodajte vino i kuhajte još par minuta kako bi alkohol ispario.

Primjetit ćete da u ovim lazanjama kao u većini ostalih nema umaka od rajčice, pa ga niti ja nisam stavljala, no definitivno je nedostajao da bi okus bio kao kod klasičnih lazanja, tako da smo ga nadodali na kraju uz malo vrhnja svatko po svom okusu na svoj komad, no sljedeći put ću ga svakako ubaciti u umak prije pečenja!

Bešamel:

  • 1 jaje
  • 250 g svježeg sira
  • 2,5 dl kiselog vrhnja
  • parmezan

U posudi izmiješajte jaje, dodajte sir, kiselo vrhnje i malo muškatnog oraščića. Po potrebi posolite, pa dodajte parmezan.

U namašćeni pleh složite redove – prvo palačinke, meso, pa red bešamela.

Postupak ponavljajte dok ne potrošite sve sastojke, meni za u ovu tepsiju ispalo 2 reda. 

Na vrh treba doći bešamel, a po njemu pospite parmezan.

Pecite na 180ºC 45 minuta, ja sam još malo produžila tako da sam pekla još par minuta dodatno na programu koji zapeče odgore i da se stvori fina korica od parmezana. 

Nepoznati objekt

Originalni recept je iz Prve hrvatske LCHF kuharice (Duška).

Komentiraj